jansensontour.reismee.nl

Dag 7 , Telć en Trebić

Zo daar staan we dan . Op autopark Trebi? . Een sobere camping maar alles wat we nodig hebben is er . We zitten heerlijk voor de camper te praten over alle indrukken die we opgedaan hebben vandaag . Kan wel zeggen dat dit de meest indrukwekkende dag was . Vanmorgen om 6.45 de Camper gestart . Op een stukje van 130 km rijdt je hier maar liefst 3 uur over . Echt anders dan bij ons . Dus vooral de tijd nemen . De voorspelling was de hele dag regen maar we hebben nog geen drup gevoeld . 0m 10.00 uur komen we aan in Tel?. Grote parkeerplaats opgezocht en lekker wandelen door het parkje richting het stadje . Jeetje , wat een plaatje dit binnenplein . Alle huizen zijn gekleurd en de prachtigste muurschilderingen zijn er te zien . Zoiets moois nog nooit gezien . Een schilderachtig dorpje . Hoog in de toren geklommen , hier en daar even bukkend naar boven de trap op en genieten van het uitzicht . Vandaaruit gereden naar Trebi?. Dit was vooral indrukwekkend. Een joodse stad met heel veel bewaard gebleven huizen , synagogen, kerken en begraafplaatsen. Dit doet wel echt iets met je als je hier aan het rondstruinen bent . Er hangt echt een ander sfeertje. Dan komt de tijd dat je honger krijgt en in het hele dorp geen restaurant te vinden is . Fietsen fietsen fietsen . Wel 4 x hetzelfde grindpad op om te kijken of we toch niet iets gemist hebben . Uiteindelijk heerlijk gegeten en terug de berg op naar de camping . Morgen lekker op tijd de boel weer inladen en vertrekken richting Kutna hora . Zien wat we daar weer gaan beleven .

Astrid

Super leuk te lezen hoe jullie genieten!! Veel plezier!! ?

Marjon

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten.