jansensontour.reismee.nl

Dag 7 Eu / Le treport / mers-les-bains

Bonjour ........ Ja ja , alweer de laatste dag dat we op de camping staan . Vanmorgen aangekomen in Eu . Op zoek naar de mooie stadscamping die volgens de website open was maar helaas geen mensen te zien . Laat staan campers ha ha . We wachten even maar draaien dan na 10 min toch maar om . Op zoek naar wat nieuws . Dan maar naar Le Treport . Stadje direct aan Eu . Super camping gevonden om 10.00 uur . In mijn gebrekkig Frans en beetje Engels gevraagd of we daar konden staan . Antwoord was ..... kom om 14.00 uur maar terug dan kijken we . Neeeee , dat kan toch niet , ze zaten gewoon aam de koffie te niksen . Ha ha . Maar we mochten er niet in . Ondertussen verzamelen zich een heleboel campers achter ons met hetzelfde probleem . Wat doen we ? Uhhhh.... Kitty op slot , fietsen eraf en dan maar vast de stad in . We zitten direct aan de kust . Eerst ff een terrasje pakken met koffie en appelsap en dan aan de wandel . Eerst over de vis markt , dan de gewone markt en dan een vishal . Nog nooit zoveel vis bij elkaar gezien . Dan zien we de kabelbaan . Snel ernaartoe. Die sluit om 14.00 uur op zaterdag . Wij naar boven om te genieten van het prachtige uitzicht . Heel hoog maar zooooo mooi . Daar lekker gewandeld. Dan op tijd weer terug naar Kitty . Die staat nog steeds als eerste bij de slagboom . En ja hoor 13.45 mogen we dan toch al inchecken. Dit is snel geregeld. We krijgen een plekje midden tussen de andere kampeerders . Allemaal Fransen . Geweldig . De muziek staat hard . frans natuurlijk. En we worden vriendelijk verwelkomt door de naaste buren . Op z'n Frans weer natuurlijk. Ik vraag in het Frans of ze ook Engels kunnen . Maar geen woord helaas ha ha ha . Toch snappen we elkaar. In de middag op de fiets naar Eu . De kerk willen we daar wel zien . Maar daar lopen allemaal sjieke mensen in sjieke kleding en hoeden . Er is een bruiloft aan de gang . Super om te zien hoe dit hier gaat . Daarna nog even het kasteel naast de kerk bewonderen . Dan weer op terras wat vocht bij vullen . Weer de fiets op en dan het laatste plaatsje hier Mers-Les-Bains bewonderen. De huizen langs de boulevard hebben allemaal andere kleuren . Gaaf om te zien dit . Dan is het voor ons diner tijd . Terug naar Le Treport op zoek naar een restaurant. We zijn pas 1 keer wezen uit eten deze week dus voor de laatste avond vonden we dat een leuk idee . Geen rekening mee gehouden dat de Fransen echt anders leven als wij Hollanders. Wij hebben honger tussen 17.00 en 18.00 . Geen eten te krijgen hier . Op ieder terras krijgen we nee te horen . Dus dan maar naar de bakker voor stokbrood . We hebben nog wat vlees over voor op de bakplaat . Dan nog maar een keer bij Kitty eten ha ha ha . Want wachten tot 19.00 a 20.00 uur hadden we geen zin meer in . Nu genieten van onze laatste avond hier . Flesje wijn erbij en dan op tijd naar bed . Morgen rustig aan opstaan en dan vertrekken we na het ontbijt weer richting Nederland. Goede avond allemaal . Bonsoir ........