jansensontour.reismee.nl

Dag 8 . Kutna Hora

Vlak nadat ik gisteren mijn verhaal eindigde met dat we heerlijk buiten zaten na te praten zien we flitsen . Meer en meer en meer . Terwijl ik mijn zus aan de tel heb laat ik het haar zien hoe het hier tekeer begint te gaan . Onweer , bliksem , regen . Echt storm . Mmm en dan nog slapen in de camper . Dat voelde niet prettig . Ronald moest lachen om mij omdat ik het spannend vond . Gelukkig vielen we snel in slaap en zag de ochtend er weer totaal anders uit . We hebben heerlijk uitgeslapen en zijn daarna onderweg gegaan naar Kutna Hora . We verwachten een dorpje . Maar alles behalve dat is Kutna Hora . Wat een giga stad . Wat mooi . We zoeken een plekje op een mooie camping op loopafstand van de binnenstad . Settelen ons voor de aankomende 2 dagen en pakken daarna de fiets . Ja alweer de fiets ja . Ha ha . We komen terecht bij de st barbara's cathedral . Heb veel kerken gezien al maar dit slaat alles . We kopen een kaartje om naar binnen te mogen en die is gelijk geldig voor morgen om de andere kerken te gaan bezichtigen . Daarna gaan we de mijnen in . Ja hoor heb ik weer . Moeten we een helm op met een lampje voor de veiligheid en ik bedenk me wie die helm allemaal hebben gedragen en denk gelijk aan hoofdluis . Iewww. Tja ... kapster hé. We gaan diep onder de grond en verplaatsen ons voorzichtig door alle smalle en donkere paadjes . Je moet hier geen last hebben van claustrofobie. Maar alles gaat goed gelukkig . Daarna even een terrasje opzoeken om een lekker hapje te eten . Eenmaal terug op de camping krijgen we het advies van de gastvrouw hier om in de late avond nog terug te gaan . Dan kun je de mooiste foto's maken zegt ze . Dus dat hebben we gedaan . Ik zal zo de mooie plaatjes er gelijk weer opzetten . Nu lekker slapen om morgen weer op tijd op te kunnen staan om te genieten van deze prachtige stad .