jansensontour.reismee.nl

Dag 2 omaha beach

Zo , zijn jullie weer klaar voor een nieuw avontuur ? Daar gaan we weer . Het kan ook nooit een normaal gaan met ons ha ha ha .

Vanmorgen heerlijk gestart met een Frans ontbijt. Baguette et croissant. Doet het altijd goed . De fam duck kwam even mee eten gezellig . Daarna met Kitty weer op pad richting port-en-bessin-huppain. Mooie camping uitgezocht voor 2 dagen . We zitten centraal tussen Omaha beach , arromange en bayeux. Vandaag staat Omaha beach op het programma . 11 km fietsen zegt de meneer van de camping . Prima weg . Maar ja , jullie kennen ondertussen Ronald. Die doet niet snel wat hem gezegt wordt . Hij wil geen heuveltjes maar een vlakke weg daarna toe . Ok . Doen we dat . Eerste stuk gaat prima , maar dan ....... NEE ..... kan ook alleen ons maar gebeuren . Belanden midden in een bos met paden die niet te fietsen zijn. Maar ja .... ze zijn wel vlak . We hebben de grootste schik met zijn twee terwijl we bijna in de modder belanden . Gelukkig gaat het goed . Naar kilometers door het bos afgelegd te hebben komen we dan eindelijk bij Omaha beach . Daar is het Amerikaanse kerkhof. Daar wordt je stil van . Zo indrukwekkend . Graven zover je kunt kijken . Niet te tellen . Bijna 10000 zeggen ze . Hoe je ook kijkt , alles staat in een rechte lijn . We zijn er stil van . Als we daar weer vertrekken zeg ik tegen Ronald dat ik nu de verharde weg graag terug wil nemen . Echt waar . Geen heuvel te zien . 1 rechte weg vooruit . Ha ha ha ha . We beginnen langzamerhand wel honger te krijgen . Na het ontbijt van vanmorgen hebben we nog een plakje vers gebakken cake van mama gegeten ( heeft ze speciaal voor ons gebakken ) en daarna niks meer. Dorst viel mee . We leren wel , we hadden water bij ons . geen terras te vinden in de 9 km die we terug fietsen . Pas als we bij ons in het dorpje richting haven gaan . We gaan zitten bij de eerste pizza -crepes hut die we zien . In mijn goed ingestudeerde Frans bestel ik wat voor ons . Ronald geen idee wat ik besteld heb . Maar het smaakte erg lekker . Daarna een flinke wandeling door de haven . We komen bij een strandje waar de mooiste schelpen te vinden zijn . Mooi voor bij de palmboompjes . Op zoek naar grote voor mee naar huis te nemen . Daarna nog een lekker ijsje op de vuist en weer door . Belanden in een winkeltje , jullie denken nu vast, ze gaat wat zomer kleding halen .... nee ha ha , winter sloffen .zijn zo leuk , je kunt ze maar vast in huis hebben . Nog even een kerkje in op het eind van de dag en dan terug maar kitty . We hebben de mooiste plek van de camping . We zien alles komen en gaan . Kijken onze ogen uit naar hoe iedereen op zijn eigen manier opbouwt en afbreekt . Als diner pakken we het overgebleven stokbrood van vanmorgen. We zitten nog vol van de halve pizza . Zo lekker douchen en dan weer op tijd naar bed . Morgen weer op tijd op voor een nieuwe leuke dag . Fijne avond allemaal .

Rob

Interessant en indrukwekkend wat jullie gezien hebben bij Omaha bracht. Daar wil ik zeker ook nog een keer naar toe.

Marjon

Een mooie dag zo te lezen. Jullie hebben weer veel gezien. Indrukwekkend hoor.

Astrid

Indrukwekkend daar hè. Leuk om weer jullie avonturen mee te lezen, veel plezier!