jansensontour.reismee.nl

Dag 2 omaha beach

Zo , zijn jullie weer klaar voor een nieuw avontuur ? Daar gaan we weer . Het kan ook nooit een normaal gaan met ons ha ha ha .

Vanmorgen heerlijk gestart met een Frans ontbijt. Baguette et croissant. Doet het altijd goed . De fam duck kwam even mee eten gezellig . Daarna met Kitty weer op pad richting port-en-bessin-huppain. Mooie camping uitgezocht voor 2 dagen . We zitten centraal tussen Omaha beach , arromange en bayeux. Vandaag staat Omaha beach op het programma . 11 km fietsen zegt de meneer van de camping . Prima weg . Maar ja , jullie kennen ondertussen Ronald. Die doet niet snel wat hem gezegt wordt . Hij wil geen heuveltjes maar een vlakke weg daarna toe . Ok . Doen we dat . Eerste stuk gaat prima , maar dan ....... NEE ..... kan ook alleen ons maar gebeuren . Belanden midden in een bos met paden die niet te fietsen zijn. Maar ja .... ze zijn wel vlak . We hebben de grootste schik met zijn twee terwijl we bijna in de modder belanden . Gelukkig gaat het goed . Naar kilometers door het bos afgelegd te hebben komen we dan eindelijk bij Omaha beach . Daar is het Amerikaanse kerkhof. Daar wordt je stil van . Zo indrukwekkend . Graven zover je kunt kijken . Niet te tellen . Bijna 10000 zeggen ze . Hoe je ook kijkt , alles staat in een rechte lijn . We zijn er stil van . Als we daar weer vertrekken zeg ik tegen Ronald dat ik nu de verharde weg graag terug wil nemen . Echt waar . Geen heuvel te zien . 1 rechte weg vooruit . Ha ha ha ha . We beginnen langzamerhand wel honger te krijgen . Na het ontbijt van vanmorgen hebben we nog een plakje vers gebakken cake van mama gegeten ( heeft ze speciaal voor ons gebakken ) en daarna niks meer. Dorst viel mee . We leren wel , we hadden water bij ons . geen terras te vinden in de 9 km die we terug fietsen . Pas als we bij ons in het dorpje richting haven gaan . We gaan zitten bij de eerste pizza -crepes hut die we zien . In mijn goed ingestudeerde Frans bestel ik wat voor ons . Ronald geen idee wat ik besteld heb . Maar het smaakte erg lekker . Daarna een flinke wandeling door de haven . We komen bij een strandje waar de mooiste schelpen te vinden zijn . Mooi voor bij de palmboompjes . Op zoek naar grote voor mee naar huis te nemen . Daarna nog een lekker ijsje op de vuist en weer door . Belanden in een winkeltje , jullie denken nu vast, ze gaat wat zomer kleding halen .... nee ha ha , winter sloffen .zijn zo leuk , je kunt ze maar vast in huis hebben . Nog even een kerkje in op het eind van de dag en dan terug maar kitty . We hebben de mooiste plek van de camping . We zien alles komen en gaan . Kijken onze ogen uit naar hoe iedereen op zijn eigen manier opbouwt en afbreekt . Als diner pakken we het overgebleven stokbrood van vanmorgen. We zitten nog vol van de halve pizza . Zo lekker douchen en dan weer op tijd naar bed . Morgen weer op tijd op voor een nieuwe leuke dag . Fijne avond allemaal .