jansensontour.reismee.nl

Woe pechdag

Tja , waar was ik gestopt vanmorgen met vertellen? Volgens mij dat we gestrand waren in Heidelberg en aan het wachten waren op hulp . Dat duurde en duurde . Voordat we vertrokken in Nederland hadden we een goede pech onderweg afgesloten bij de ANWB . Je weet het natuurlijk maar nooit . Onze Kitty is natuurlijk al 33 jaar oud . Wachten bellen , wachten bellen en zo ging het maar door . We waren al Total loss maar we stonden veilig op een nette camping . Maar daar bracht de ANWB verandering in . We moesten ons laten afslepen naar een garage ergens in de buurt . ( 15 km verderop ). Vraag me niet hoe dit dorp heet . Ik heb geen idee . Maar voordat we daar waren ging er nogal wat mis . De meneer met de sleepwagen was niet de slimste . Helaas voor Kitty . Voorbumper los en barstjes erin..wil niet zeggen dat ze oud is dat je niet voorzichtig met haar moet zijn . Na verschillende pogingen gaf deze heer het op en ging hij de volgende auto halen . Uren laten kwam hij weer terug en nou moest Kitty helemaal opgetakeld worden . Ondertussen was het al 16.15 toen we samen met deze heer naar de garage gebracht werden . 16.45 kwamen we aan en toen zeiden ze bij de garage wij kunnen vandaag niks meer voor jullie betekenen. Slaap maar hier op het terrein . Niet dus . En weer bellen met Nederland. Ronald lang met de dame van de ANWB gebeld . We mochten naar een hotel voor 50 euro pp . Helaas niet te krijgen hier . Pech voor ons . Dan moet je zelf maar bijleggen . Totaal gesloopt komen we in het sjieke hotel aan en moeten we zelfs nog meer betalen dan op de site staat . Graag of niet is het en aangezien we toch willen slapen hebben we geen keus. Ondertussen staat het huilen me nader dan het lachen . Hoe komen we nou thuis ? Dat horen we morgenvroeg pas . Kitty krijgen we sowieso niet meer mee. Die gaat op transport naar Nederland. Wanneer kunnen ze niet vertellen . Dus we moeten haar morgen met goed vertrouwen achterlaten . Even een fris douche genomen . Nu extra lang . Dat kan dan wel weer in een hotel ha ha . Onszelf maar getrakteerd op een lekkere döner . Net nog een klein rondje gefiets. Paar kastelen op de foto gezet en nu op het balkon in het hotel . We hebben prachtig uitzicht . Laten we daar maar van genieten vanavond en zorgen dat we een goede nachtrust krijgen . Hopen dat het morgen soepel verloopt en dat we terug kunnen naar Nederland. Nu willen we ook allebei naar huis . We zijn er klaar mee . Ronald viert het weekend zijn verjaardag dus dan moet hij er wel zijn natuurlijk. Voor nu fijne avond allemaal en bedankt voor alle lieve berichten die we hebben gehad . Trouwens.... Kitty geven we niet op hoor . Ze hoort bij ons . En blijft bij ons. We zorgen dat ze van haar blessure af komt . En dan proberen we het in oktober nog een keertje met haar .

Pech onderweg

Ja , jullie lezen het goed . We zijn gestrand met onze Kitty . We hebben de hele nacht door gereden van Slovenië naar Duitsland. Onderweg heel veel gezien . We kwamen de karawankentunnel uit . En daar stond giga veel politie / douane enz . Werd een vrachtwagen leeggetrokken met vluchtelingen. Heftig om te zien . Daarna belandde we in noodweer . De bliksem flitsen vliegen om ons heen . Wel mooi de verlichte bergen zo . Dan stoppen we even bij een pomp en horen een keiharde knal . We zien niks en denken dat zal wel goed zijn . We rijden de snelweg weer op en daar staat een vrachtwagen in brand Vlammen niet normaal . We kunnen nog doorrijden gelukkig. Maar met dat noodweer zijn er nog steeds gekken op de weg . De één na de ander beland in de vangrail. Maar we komen veilig aan in heidelberg ondanks alles . Plan was cochem , maar volgens de weerberichten zou het daar vandaag en morgen gaan regenen. Dus stoppen in heidelberg . Mooi plaatsje waar wel de zon gaat schijnen . We rijden de stad in en horen ineens een giga schaaf onder de auto . Oh nee , Kitty , nog even vol houden . Maar helaas . We kunnen haar nog net de bult af laten rollen bij een camping . Maar daar is natuurlijk nog niemand om 7 uur . Gelukkig gaat om 7.30 de deur open en worden we ontvangen door een vriendelijke dame . Ze leeft erg met ons mee . We krijgen een mooi plekje waar we veilig kunnen blijven staan . We bedenken om eerst maar even de ogen een paar uurtjes dicht te doen . Even bijkomen . Dan kijken we wel naar Kitty . Ronald zet de krik eronder en ziet het al snel . Lager van de aandrijfas ligt eruit . Ja dus echt gestrand . We kunnen geen meter meer rijden . Dus ANWB bellen . Vakantie voorbij . We zitten nu te wachten op hulp . Horen straks hoe en wanneer we naar huis komen . Waarschijnlijk wordt het afslepen. Ik houdt jullie op de hoogte .

Di in bled .

Terwijl ik dit nu schrijf staat we te wachten bij de karawankentunnel. Dit gaat nog wel eventjes duren .

Maar hoe was vandaag .... super . Om negen uur stonden we met de fiets bij de vintgar kloof . Dat was een tip die we kregen van onze buren op de camping . Was een stukje fietsen maar zeker de moeite waard . Sportief je verjaardag beginnen zei ik tegen Ronald. Ha ha . Dat hebben we geweten . De kloof naar beneden was te mooi . Geen woorden voor . Maar waar je omlaag gaat moet je ook weer omhoog . Ha ha ha . Gelukkig was het nog vroeg en niet zo heet . Prachtige foto's kunnen maken en mooie herinneringen. Daarna naar Bled . Met een bootje naar het eiland . Dat was echt een flop . 18 euro pp om naar het eiland te gaan . Kom je daar aan moet je voor alles betalen . 12 euro om de kerk in te mogen , 3 euro voor een bolletje ijs . En zelfs voor de wc moest je het kaartje van 12 euro hebben . Met alle Nederlanders die daar rond liepen was er geen één die betaalde . Dus weer terug naar het vaste land . Helaas speelde de enkel van Ronald op en konden we niet meer de tocht naar boven naar het kasteel doen . Daar gaan we nog een x voor terug . Vanmiddag lekker kalm aan gedaan bij het zwembad en daarna lekker douchen en eten . Alles opgeruimd en nu onderweg . 20.30 zijn we vertrokken. We gaan de nacht door in de hoop dat we de ergste drukte niet mee krijgen . Ondertussen rijden we nu in de tunnel . Morgen laat ik weten waar we uitgekomen zijn . Goede nacht allemaal . Wij gaan nog ff door .

Maandag in Slovenië.

Slovenië, doel is zonder tolwegen naar ljubljana te rijden .duurt ietsjes langer zegt Google maps. 8 uur weggereden op Krk en de tijd van aankomst loopt alleen maar op in plaats van dat die af telt . We rijden door de hoogste bergen en komen maar weinig andere weggebruikers tegen . Oh oh oh . Is het enige wat we kunnen zeggen . In plaats van 10.30 in ljubljana wordt het 12.30 . Onderweg nog even een korte stop gemaakt bij de spar . Deze keer wel de pin van de accu omgedraaid. Ha ha ha . In ljubljana komen we bij de camperstop en we denken allebei dit gaan we niet doen . Hier doen we geen oog dicht . Parkeerterrein aan de grote weg . Echt niks . Ok , plan omgooien dan maar . We rijden naar Bled . Stukje verder . Maar ja dan hoeven we morgen weer minder km . In Bled hebben ze een meer . Smaragd groen . Niet normaal , lijkt alsof er kleurstof in zit . Ik ga morgen proberen of ik de kleur goed op de foto krijg . Helaas zit de camping die we uitgezocht hadden al helemaal vol . Dan maar een stukje terug . River camping bled . Ja we staan echt aan een riviertje. Temp water , ongeveer 6 graden. Daarin niet zwemmen dus . We duiken het zwembad lekker in de hele middag en gaan dan douchen en eten . Ik eerst snel onder de douche , en daarna Ronald . Ik moet hem weg zien te krijgen bij Kitty . Morgen is hij jarig en wordt dan 50 . En aangezien hij niet thuis is moet ik hier de boel maar op de kop zetten . Slingers , spandoek enz . Iedereen weet nou dat hij 50 wordt . Dan komt hij onder de douche uit . Dat gezicht ..... geweldig . Had hij niet verwacht . Na het eten het stadje ingegaan om wat mooie foto's te maken . Op het terras wat gedronken en een echt sloveens gebakje gegeten . Morgen gaan we er een drukke dag van maken . We hebben 1 dag hier en willen alles eruit halen wat kan . Morgenavond om 22.00 vertrekken we richting cochem. Maar eerst morgen Ronald's zijn verjaardag vieren .

Zondag op Krk

Vandaag is het zondag. Rustdag ha ha . Dat hebben we dan ook zeker gedaan . Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna de scooters gepakt . Ronald wilde graag naar het strand van Baska . Dus wij daarheen . Zo blij dat we dit niet op de fiets hebben geprobeerd. Zelfs de scooter had er moeite mee . Met een gangetje van 15 km per uur kwamen we gelukkig de berg op . Wel een giga file achter ons . Was te smal op de meeste plaatsen om ons in te halen . Ha ha ha . De tocht door de bergen was geweldig maar eenmaal in baska viel het een beetje tegen . Wel mooi hoor . Maar overvolle stranden . Geen plekje om te liggen . Lekker wat gedronken en besloten om nog een keer naar Vrbnik te rijden . Daar lekker bij de baai gaan liggen . Zo gezegd zo gedaan . Mooie plek op het strand en rust . Nog even terug naar de wijn mevrouw , nou we daar toch zijn . En nog maar een paar flessen in geslagen . Dan moeten we weer langzaam terug naar Krk . Ronald heeft nog benzine zat maar de mijne staat al in het rood op het hele eiland bijna geen pomp te vinden . Alleen in Krk . Hopen dat ik dat red denk ik . En gelukkig lukte het , net . Scooters weer ingeleverd. Lekker eten koken . Pasta bolognese. Wijntje erbij. En klaar voor vandaag . We ruimen de spullen vast op en morgen vertrekken we op tijd naar ljubljana.

Zaterdag op Krk

Tja , waar zal ik beginnen .... vanmorgen om 8 uur vertrokken naar Krk . Onderweg de camping uitgezocht waar we naar toe wilde gaan . De rit ging erg snel . Gelukkig maar . Bij de receptie werd het steeds drukker op de camping . We mochten een plekje uitzoeken onder de nrs die we mee hadden gekregen . We kregen een half uur . Vriendelijkheid kennen ze hier niet bij de receptie. Giga duur maar het is niet anders . Plan omgooien . Ipv 3 nachten dan maar 2 . We verwachten een prachtig eiland en een nog mooie camping . Maar helaas vinden we dat dan nog niet. We gaan richting het strand en er wordt ons verteld dat we ook nog 18 euro voor een bedje moeten betalen. Dat gaan we niet doen . Dan maar in het grind op het hele kleine stukje strand . Na een uurtje de spullen gepakt en richting zwembad gelopen . Maar ook daar weer snel weg gegaan . Volgende x een adults only camping ha ha ha . Dan maar op de fiets naar Krk stad . Sturen ze ons met een hele omweg . Flinke bergen hier . Ok dit gaat het hem niet worden denken we allebei . 2 dure dagen en niet blij met de locatie . Dan krijgen we een goed idee . We gaan scooters huren . Kost wat maar dan heb je ook wat ha ha ha . Vanavond op de scooter richting Vrbnik . Nou wordt het weer leuk . Mooie stad met weer een giga old town . We komen door het aller smalste straatje ter wereld zeggen ze . 40 cm .we passen er gelukkig doorheen . We mogen wijn proeven wat rechtstreeks uit het vat komt . Ohhh wat is die lekker . En ik houdt niet eens van wijn . Toch maar 3 flessen meegenomen. Op de terugweg nog even door Punat . En toen weer terug naar Kitty . Al met al een geweldige dag geworden . En morgen hebben we nog een hele dag de scooter . Kijken waar we nog meer heen kunnen.

Vrijdag in Pula

Vandaag op tijd naar Pula . Lekker op de fiets , zullen we de kaart meenemen ? Nee joh , wij vinden dat zo wel . Ha ha ha . Niet helemaal dus . Onderweg een paar x vragen en iedereen wijst ons vriendelijk de weg . Het wordt alsmaar warmer. Maar we fietsen in rustig tempo door . Dan bereiken we de stad . Jeetje wat groot hier . Een gigantische haven is het eerste wat we zien . En dan ...... daar is het amfitheater. Ohhhhh.....geen woorden voor . Zo mooi . Na een uurtje daar gewandeld te hebben gaan we op zoek naar de binnenstad . Onderweg komen we nog een oud kasteel tegen en een klooster . Binnen in dat klooster is een tuin . Waar kijken die mensen toch naar ? We kijken goed naar de grond en zien een hele binnentuin vol met landschildpadden. Klein en groot . Daar maar even tussen gaan staan . Ze komen gewoon op je af . Dan de binnenstad in , nog even over de markt lopen en wat fruit halen . Lekker geluncht en toen weer terug op de fiets . Helaas had ik geen goede nacht gehad en voel ik mijn hoofdpijn opkomen . Eenmaal terug bij Kitty een flinke dosis paracetamol met iboprufen . Dan slapen aan het strand . Helaas lukt dat niet . De zee is wat wilder en alle geluiden maken me gek . Krijg de hoofdpijn er niet onder . Dan maar weer terug naar Kitty . Even rustig zitten en dan een warme douche pakken . Heb het koud terwijl Ronald het nog steeds warm heeft. Na het eten snel naar het strandje gelopen voor de perfecte zonsondergang. Morgen zetten we voor het eerst de wekker . 7.00 uur opstaan . Om 8.00 uur willen we vertrekken. We moeten ongeveer 4 uurtjes rijden naar onze volgende bestemming. We gaan naar Krk. Dat wordt de eindbestemming hier op Kroatië. We blijven daar tot Di avond . Fijne avond allemaal nog . En trouwens.... mijn hoofdpijn is weer redelijk gezakt . Morgen weer een betere dag .

Donderdag in pula .

Wat vandaag een saai dagje zou worden , werd het niet . Vanmorgen op tijd startte we Kitty om weer op pad te gaan . Vandaag richting Pula . Na 15 min onderweg te zijn komen we een lidl tegen . Ff stoppen voor wat boodschappen . Snelle stop dus . Bij iedere stop die we maken moet Ronald de pin van de accu omdraaien omdat we ergens lekstroom hebben . Maar voor een kwartiertje hoeft dat niet . WEL DUS ...... daar staan we dan . Gestrand bij de lidl en Kitty niet meer aan de praat te krijgen. Gelukkig hadden we eten en drinken genoeg ha ha . Ik blijf bij Kitty en Ronald gaat op pad om hulp te zoeken. Hij komt na een kwartiertje terug met een vriendelijke kroät. Die heeft startkabels en helpt ons weer op pad . Ok , nu even niet meer stoppen . Eenmaal aangekomen op de camping zoeken we een mooi plekje uit en gaan de rest van de dag aan het strand liggen . Totdat we gek worden van een hele zwerm kinderen . Zwemkamp . Hier leren ze zwemmen in de zee . Leuk om te zien maar wat een herrie . Einde middag maar terug naar Kitty en ff de wasmand gehaald om hier een wasje te doen . Wasmachine op een uur en wij weer terug . OHHHHHHH NEE ..... SLEUTELS KWIJT ..... heb ik weer . Die liggen nog naast de wasmachine. Ronald rent terug en gelukkig heeft niemand ze mee genomen . Gebeurd me geen tweede keer . Vanavond de bbq aangedaan en heerlijk gegeten . Nog even op de fiets naar een stadje hiernaast . Wauw.... ook hier weer mooi . Nu even bijkomen van de dag en dan morgen vroeg op om Pula te gaan bekijken . Slaap lekker .